Kwaliteit en comfort
Cadzand is booming. Dat betekent dat ook de paviljoens hier aan de kust mee moeten om de gasten goed te kunnen ontvangen. Moio Beach koos ervoor te verbeteren in kwantiteit en in kwaliteit. “We hebben meer capaciteit en een ruimere opzet.”
Ondernemers Marco Scherbeijn nam samen met zijn compagnon Ube van der Zee in 2011 strandpaviljoen Moio Beach over. Het bedrijf heeft eigenlijk twee pijlers die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Scherbeijn: “We bieden ontspanning met het strandpaviljoen en inspanning met de buitensporten die we ook aanbieden. Strandzeilen, surfen, we hebben een compleet aanbod van outdooractiviteiten voor het strand. Ook voor die activiteiten was het prettig om een goede kleedruimte te bouwen bij het paviljoen.” In het nieuwe paviljoen is het outdoorgevoel dan ook niet te missen. “We brengen de sport naar binnen met subtiele foto’s van de strandsporten. En onze medewerkers lopen er goed gekleed, maar wel sportief bij. Het moet allemaal bij elkaar passen.” Scherbeijn en Van der Zee ondernemen sinds 2011 in Moio Beach, maar kwamen er de afgelopen jaren achter dat het paviljoen echt te klein aan het worden was. “Het wordt steeds drukker in Zeeland en gelukkig weten veel gasten ons te vinden. We merkten aan alles dat we behoefte hadden aan meer capaciteit. En over een aantal jaar moeten alle paviljoens toch een paar meter naar voren, dus we besloten nu vast te investeren in meer ruimte.”
Sommelier en groenteboer
Het nieuwe Moio heeft een bijzonder uiterlijk. “Het dak golft als het ware mee met de contouren van de duinen. En buiten hebben we een open terras met een soort tribune waar je de strandsporters kunt bekijken. En veel ouders gebruiken die tribune juist weer om hun spelende kinderen in de gaten te kunnen houden. Binnen hebben we in samenwerking met een binnenhuisarchitect een stoere en stijlvolle sfeer neergezet. De sfeer past ook prima bij het niveau dat we nastreven met de keuken. Natuurlijk is het een strandpaviljoen, dus de prijzen moeten voor iedereen toegankelijk zijn, maar binnen die beperking is het heel goed mogelijk veel kwaliteit te leveren. Alleen al door met veel kennis te werken. Daarom hebben we een sommelier in dienst die zorgt voor speciale wijnen. We kiezen ook voor lokale leveranciers voor veel producten. Zeeland kent zo’n rijkdom. Dan is het geweldig om met verse spullen te werken, zo van het land of uit zee. Onze specials baseren we bijvoorbeeld op het aanbod van onze biologische groenteboer hier in de omgeving.”
Bescheiden groei
Om de beleving rond het eten en drinken zo aangenaam mogelijk te houden koos Scherbeijn er bewust voor om de indeling van het restaurant ruim op te zetten. “We konden misschien wel meer tafels kwijt, maar zo is het veel intiemer voor de gasten. Het personeel werkt ook veel prettiger als ze zich goed kunnen bewegen. Meer kwaliteit en comfort dus.” Moio Beach wilde met de nieuwbouw een duurzaam paviljoen neerzetten. “Dat is voor ons eigenlijk iets vanzelfsprekends. We doen al geruime tijd mee met Mybeach. En omdat we geen afhaal of frituur hebben belandt er ook geen afval van ons op het strand. Daarnaast investeerden we in zonnepanelen op het dak. Alles klopt nu. Zorg voor beleving, kwaliteit, gastvrijheid én natuur.”