Solbeach goes New
Vernieuwd, origineel , de wow factor, licht, binnen moet voelen als buiten, gemakkelijk open en dicht. Mooi weer alles open, slecht weer in een mum van tijd alles dicht. Achter de schermen een bedrijf met een goede logistiek, wat efficiënt functioneert, minder personeel nodig heeft.
Eind augustus 2014 waren dit de gesprekken tussen Hubert Crijns, architect, Tom van Angeren en Marcel Dijkstal, eigenaren Solbeach. Aangezien de 3 mannen elkaar al jaren kennen was een klik geen verassing. De keuze die wij als eigenaren hadden was of investeren in een overname, of ons paviljoen gebouwd in 1972 gedag zeggen. Dat laatste is het geworden. Voor wat inspiratie nog een studie tripje gedaan langs de Nederlandse kust maar merkte dat alles wel op elkaar leek. Het bedenken en ontwerpen van een strandpaviljoen anno 2015 was een enorme uitdaging. Althans wanneer je iets wil wat niemand heeft. Daarnaast toch een beetje twijfel om een bedrijf wat zeer goed loopt een drastisch anders uiterlijk te geven. Doorslaggevend was een kritische “zelf analyse” over de binnenruimte van ons oude paviljoen. Oke, als het regende gingen er gasten binnen zitten. We plaatsen er partijen als het slecht weer was. Maar om nou te zeggen dat de binnenruimte a la carte gasten trok? Nee! M.a.w. zeer kostbare vierkante meters. Wij wilde Hubert in het begin totaal de vrije hand geven om zo creatief mogelijk te werk te gaan. 3 tekeningen verder waren we eruit. Het was een zeer gewaagd ontwerp. Uniek aan de Nederlandse kust of überhaupt welke kust dan ook. Een transparant dak, garagedeuren van glas die met een ruk aan een ketting het dak in draaien en een wand van 26 meter lengte geheel open zetten met uitzicht op zee! Schaarschermen die een oppervlakte van 200 m2 flexibel kan overkappen binnen 20 seconden. Enkel een mooi casco maakt nog geen gezellige zaak. Hubert nam ook het interieur onder handen. Veel planten en een hout gestookte Bullerjan ( met dank aan Tijn Akersloot uit Zandvoort ) Rustige kleuren en een diversiteit aan stoelen, banken, hoge en lage tafels , kortom sfeer en warmte. Nienke Lit werd ingeschakeld, een kunstenares uit Scheveningen die ook bij een ander paviljoen ontworpen door Hubert, Hart Beach, haar kunsten heeft laten zien. Zij heeft onze aparte vergaderruimte/private dinning en de bar ontworpen en beschilderd. Samen met het nieuwe paviljoen en het interieur is het logo aangepast en ook de huisstijl van de website, menuborden en kaart krijgen deze zomer nog een metamorfose. Nu, we zijn ondertussen ruim 3 maanden open, kunnen we stellen dat het plan meer dan geslaagd te noemen is . In de middag schijnt de zon rechtstreeks via de open garage deuren het paviljoen in. Mooi weer of slecht weer, binnen loopt als nooit tevoren. Vaste gasten, nieuwe gasten, iedereen is onder de indruk van Solbeach 2015